Esittelyssä Katriina Jaakonsaari

Olen muutamaa välivuotta lukuunottamatta lähes aina asunut Janakkalassa. Kotoisin olen Saloisten kylästä, nykyään asun perheeni kanssa Hyvikkälässä. Perheeseeni kuuluu avomies, 2,5v, 7v ja 8v lapset sekä kaksi koiraa ja kissa.

Työskentelen mieheni ja hänen sisarustensa lypsykarjatilalla sekä Kalpalinnassa kahvila- ja ravintola puolen tehtävissä.

Kylien asiat ovat lähellä sydäntä, ja olen mukana Hyvikkälän kyläyhdistyksen hallituksessa.

Kuulun Janakkalan MLL hallitukseen ja toimin yhdistyksen perhekahvilavastaavana. Lapsiperheiden asiat ovat minulle tärkeitä ja haluan edistää perheiden hyvinvointia.

Vapaa-aikana tykkään liikkua luonnossa perheen ja koirien kanssa ja harrastan crossfitiä.

Lähituotteet ja kotimaisuus ovat arvoina minulle erittäin tärkeitä, näitä suosimalla tuetaan kotimaista yrittäjyyttä, luodaan Suomeen yrityksiä ja sitä kautta työpaikkoja ja ostovoimaa. Hyvän kierre on valmis. Nämä asiat tulisi ottaa huomioon kuntatasolta lähtien.

Minulle on tärkeää että kunnassa on kaikkien saatavilla toimivat peruspalvelut, oli ne sitten yksityisesti tai kunnallisesti toteutettu.

Kuntaa on tärkeä kehittää houkuttelevaksi ja hyväksi paikaksi elää ja asua. Alkaen siitä että meillä on täällä erilaisia asumismuotoja tarjolla, hyviä yritystontteja tarjolla, toimiva päivähoito, monipuoliset koulut, riittävästi lastensuojelun ja vanhusten kotihoidon resursseja, sekä vanhainkoti paikkoja huonokuntoisimmille.

Ja tietenkin koko elämänkaaren kattava terveydenhuolto. Nämä asiat nään tärkeinä, ensisijaisesti kunnan järjestettävinä tehtävinä.

Yhteistyöllä rakennetaan kehittyvä Janakkala, jossa lapsemmekin tulevaisuudessa haluavat asua ja elää.